מרן הגר"ד לנדו במכתב הבהרה: "אין לנו אלא לימוד התורה"

    נתי קאליש No Comments on מרן הגר"ד לנדו במכתב הבהרה: "אין לנו אלא לימוד התורה"

    בעקבות טשטוש הדעות בשולי המחנה וגיוס חרדים לצה"ל, מרן הגר"ד לנדו יוצא הבוקר במכתב הבהרה: "ידעו לומדי התורה ועמם כל החרדים לדבר השם כי אין לנו אלא לימוד התורה. והעוסקים בפעולות אחרות מושכי לבבות רפופים המדמים כי בהם תשועתנו מכל הצרות והסכנות האופפות אותנו ידעו כי רבה משוגתם ורב היזקם לעצמם לילדיהם" | המכתב המלא

    20:04
    09.05.24
    אבי בלום No Comments on "פתיחת זמן הקיץ בהיכלי הישיבות – התשובה לדברי ביידן"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הפרסומים על כך שקבוצות של חרדים התגייסו לצה"ל במהלך המלחמה, מרן הגר"ד לנדו שליט"א יוצא במכתב נוקב, בו הוא מבהיר את דעתו בצורה ברורה נגד התופעה.

    לאחר מתקפת הטרור הרצחנית הנוראה של חמאס שטלטלה בכאב את כלל ישראל, אחר שבמהלכה נרצחו 1400 יהודים הי"ד ומאות אנשים מאחינו בית ישראל נחטפו ונתונים בשביה הקשה מכולם המקום ירחם עליהם, ועקב המלחמה שפרצה בעקבות האירועים הקשים הללו, התעוררו הנאמנים לדבר ד' בהיכלות התורה ובקהילות הקודש להתחזק בתורה ולהרבות בתפילה וזעקה לישועת הפרט והכלל ועל אלו הנמצאים לעת כזאת במצב סכנה ה"י.

    לצד זאת, אומרים מקורבי הרב כי יש טשטוש דעות ובעקבותיו נמשכו אנשים שנסחפו אחר רגשותיהם, עד כדי שיתופי פעולה של כל מיני גורמים שקראו לבני הציבור החרדי להתגייס לצה"ל, דבר אשר עלול לגרום בעתיד לנזק חמור של טשטוש תחומים ופריצת הגדרות שגדרו ראשונים.

    בעקבות כך יצא מרן הגר"ד לנדו שליט"א במכתב נוקב והתייחס לחשכת המצב הקשה: "ידעו לומדי התורה ועמם כל החרדים לדבר השם כי אין לנו אלא לימוד התורה והמתעסקים בפעולות אחרות מושכי לבבות רפרפים המדמים כי בהם תשועתנו מכל הצרות והסכנות האופפות אותנו, יידעו כי רבה משוגתם ורב היזקם לעצמם, לילדיהם ולבני ביתם ולאחרים, וכאשר מקובל לנו מרבותינו זצ״ל".

    "עיזבו עיזבו את משוגות ורעיונות ודמיונות לבותיכם ושובו אל השם בתורה, לימודה וקיומה, תשובה ותפילה לבורא עולם כי יצילנו מכל הפגעים ומרעין בישין הבאים עלינו ותשועת השם כהרף עין" מסיים הגר"ד את מכתבו.

    תלמידיו מוסיפים ומסבירים הבוקר את הרקע למכתב: "הכוונה של הרב במכתב היא שלומדי התורה לא צריכים להתנצל ולחפש לעשות פעילות כי הם לא בצבא. אין לנו אלא לימוד התורה. ולא צריך לחפש דברים אחרים. ראש הישיבה לא יצא נגד הצבא. אלא נגד אלו שמרגישים צורך להתנצל ולעשות פעולות למען החיילים כי הם רק לומדים וכביכול לא עושים כלום".



    0 תגובות